Uvjeti korištenja i prava

UVJETI KORIŠTENJA I PRAVA

  1. Osnovni izrazi navedeni u ovim Općim uvjetima
    Prodavatelj:
    • EKOS – obrt za trgovinu i usluge
    • OIB – 96764145406
    • Adresa: Višala 29, 53270 Senj, Hrvatska
    • e-mail: info@ekos-trgovina.hr
    • Upisan u: Obrtni registar Republike Hrvatske
    • Nadležno tijelo nadzora: Državni inspektorat Republike Hrvatske – Sektor tržišne inspekcije
    Kupac:
    Kupac proizvoda je svaka fizička ili pravna osoba koja kupuje proizvode putem internetske trgovine na način uređen ovim Općim uvjetima poslovanja. Kupac odabire barem jedan proizvod, stavlja ga u košaricu, ispunjava potrebne podatke i šalje narudžbu Prodavatelju, te izvršava plaćanje prema odabranom načinu plaćanja.
    1.1.
    Ovi Opći uvjeti dostupni su Kupcima u svako doba i iste je moguće spremiti, ponovno koristiti i reproducirati.
    1.2.
    Općim uvjetima uređuju se odnosi između Kupca i Prodavatelja vezano uz uvjete i način naručivanja proizvoda, cijene proizvoda, uvjete i načine plaćanja, uvjete jamstva za ispravnost prodane stvari (tzv. garancije), prava Kupca na pisani prigovor na Proizvode i usluge Prodavatelja, pravo na raskid ugovora, uvjete narudžbe i dostave Proizvoda, zaštite osobnih i drugih podataka i ostala pitanja važna za sklapanje ugovora o kupoprodaji putem Internet trgovine.
    1.3.
    Opći uvjeti poslovanja Internet trgovine čine sastavni dio svakog kupoprodajnog ugovora zaključenog između Prodavatelja i Kupca ovim putem.
    1.4.
    Prethodno kupnji, kupac na mrežnoj stranici Prodavatelja prihvaća da je pročitao ove Opće uvjete poslovanja i slijedom toga ih prihvatio, kao i da je upoznat da narudžba proizvoda uključuje plaćanje kupoprodajne cijene i troška dostave, gdje je to primjenjivo, te da je obaviješten o uvjetima, rokovima i postupku izvršavanja prava na jednostrani raskid kupoprodajnog ugovora, a koje sve uvjete i obavijesti je razumio i prihvatio.
    1.4a. Kupac je prije sklapanja ugovora upoznat s dokumentima Politika privatnosti i Politika kolačića, koji su trajno dostupni na mrežnoj stranici Prodavatelja. Obrada osobnih podataka i upotreba kolačića uređeni su isključivo navedenim Politikama; ove odredbe čine sastavni dio predugovorne informacije za potrošača.
    1.5. Zaprimanje i potvrda narudžbe
    Nakon što Kupac pošalje narudžbu putem web trgovine, sustav automatski generira i šalje elektroničku poruku s naslovom „Potvrda zaprimanja narudžbe“ (ako je kupac odabrao način plaćanja – pouzećem) odnosno „Vaša narudžba je na čekanju“ (ako je kupac odabrao način plaćanja internet bankarstvom ili po ponudi).
    1.5.1.
    Kod narudžbi s opcijom plaćanja pouzećem, Kupac zaprima automatsku poruku o zaprimanju narudžbe. Ova poruka služi isključivo kao potvrda da je narudžba zaprimljena u sustav te ne predstavlja potvrdu prihvata narudžbe niti sklapanje ugovora. Prodavatelj će naknadno potvrditi dostupnost proizvoda i obavijestiti Kupca o statusu isporuke.
    1.5.2.
    Kod narudžbi s opcijom plaćanja internet bankarstvom ili po ponudi narudžba je u tom slučaju u statusu „na čekanju“ što označava da je narudžba zaprimljena, ali da uplata Kupca još nije evidentirana. Ugovor o kupoprodaji u ovom statusu nije sklopljen, već će se smatrati sklopljenim tek kada Prodavatelj zaprimi uplatu i potvrdi prihvat narudžbe. Ako uplata ne bude zaprimljena u roku od tri (3) radna dana, Prodavatelj zadržava pravo otkazati narudžbu bez dodatne obavijesti.
    1.5.3.
    Ugovor se smatra sklopljenim tek kada Prodavatelj potvrdi da je narudžba uspješno obrađena i završena, ili kada proizvod bude predan dostavnoj službi. Prodavatelj zadržava pravo poništiti narudžbu ako proizvoda nema na zalihi, ako je došlo do pogreške u prikazu cijene ili tehničkog problema u sustavu. U tom slučaju Kupac će biti bez odgode obaviješten te će mu biti ponuđen povrat uplaćenog iznosa ili zamjenski proizvod. Kupac će o statusu narudžbe i dostupnosti proizvoda biti obaviješten elektroničkim putem, putem e-mail adrese navedene prilikom narudžbe.
    1.6.
    Kupac fizička osoba može biti samo punoljetna i poslovno sposobna osoba. Ugovor u ime i za račun maloljetnika i potpuno poslovno nesposobne osobe mogu zaključiti njihovi zakonski zastupnici ili skrbnici. Djelomično poslovno sposobne osobe ugovor mogu zaključiti samo uz suglasnost njihovog zakonskog zastupnika ili skrbnika. Za postupanje suprotno ovoj odredbi Prodavatelj ne snosi nikakvu odgovornost.
    1.7.
    Kupci su dužni dati točne, važeće i potpune osobne podatke prilikom ispunjavanja registracijskog obrasca. Suprotno postupanje Kupca ovlašćuje Prodavatelja da uskrati prodaju proizvoda ili pružanje svojih usluga.
    1.8.
    Prodavatelj je ovlašten, u skladu sa svojom poslovnom politikom, bez potrebe prethodne obavijesti, izmijeniti sadržaj Općih uvjeta, prodajni asortiman proizvoda, maloprodajne cijene i druge podatke vezane uz Internet trgovinu.
    1.9.
    Prodavatelj zbog prirode pristupa mrežnim stranicama nije odgovoran za bilo kakvu štetu koja bi mogla nastati na uređajima i/ili vezano uz uređaje Kupaca kojima se pristupa Internet trgovini, kao niti u slučaju nemogućnosti korištenja Internet trgovine od strane Kupca, zbog razloga na koje Prodavatelj ne može utjecati.
    1.9.1.
    Rok za uplatu kupoprodajne cijene proizvoda (iznosa navedenog na potvrđenoj narudžbi) iznosi 3 (tri) radna dana od dana kada Kupac zaprimi obavijest Prodavatelja o potvrđenoj narudžbi, osim u slučaju plaćanja pouzećem. U slučaju da Kupac u tom roku ne izvrši uplatu kupoprodajne cijene, a Prodavatelj i Kupac nisu ugovorili nešto drugačije, potvrda narudžbe postaje neobvezujuća za Prodavatelja i ista se briše iz sustava.
  1. Načini plaćanja
    2.1.
    Platitelj u pravilu mora biti osoba ili pravna osoba koja je primatelj naručenog proizvoda. U slučajevima kada primatelj i platitelj nisu ista osoba, kao i u slučaju kada platitelj nije državljanin Hrvatske, pridržava se pravo na dodatnu provjeru identiteta platitelja i njegove prethodne pisane izjave preko e-pošte da je platitelj suglasan s plaćanjem naručene robe i da je primio obavijest o uvjetima, rokovima i postupku izvršavanja prava na jednostrani raskid ugovora.
    Nakon slanja narudžbe s ovim načinom plaćanja ne može se promijeniti sadržaj narudžbe, konačni iznos, adresa za dostavu i drugi dogovoreni uvjeti. Kada Kupac želi promijeniti nešto od navedenog, potrebno je stornirati narudžbu i plaćanje te napraviti novu narudžbu.
    2.2.
    Plaćanje po predračunu – Ako ste se odlučili za plaćanje po predračunu, na elektronsku adresu primatelja računa poslat ćemo predračun sa svim podacima. Po primitku sredstava na naš poslovni račun, roba će biti poslana na adresu za dostavu.
    2.3.
    Plaćanje pouzećem – Ako ste se odlučili na plaćanje pouzećem, prilikom dostave paketa isti ćete platiti dostavljaču. Cijena će biti jasno naznačena na samom paketu.
    2.4.
    Sve do potpune isplate kupoprodajne cijene, naručeni proizvodi ostaju u vlasništvu Prodavatelja čak i onda kada su već dostavljeni Kupcu.
    2.5.
    Račun se Kupcu dostavlja uz primljenu robu. Račun je moguće dobiti i putem e-maila koji je Kupac označio kao e-mail za korespondenciju.
  1. Cijene
    3.1.
    Sve cijene predstavljaju maloprodajne cijene i izražene su u eurima (€) te uključuju PDV. EKOS – obrt za trgovinu i usluge pridržava pravo izmijene maloprodajnih cijena, osim u slučaju ako nije navedeno drugačije (slučaj akcija i drugih posebnih vrsta prodaje). Maloprodajne cijene važe u trenutku zaprimanja narudžbe i nemaju unaprijed određeno važenje. Maloprodajne cijene vrijede u slučaju plaćanja gore navedenim načinima i pod gore navedenim uvjetima.
    3.2.
    Valjanost akcijske ponude – razdoblja trajanja i uvjeti akcija i drugih posebnih oblika prodaje (akcijska prodaja, rasprodaja, sezonsko sniženje i sl.), navedeni su uz svaku takvu ponudu.
    3.3.
    EKOS – obrt za trgovinu i usluge zadržava pravo neisporuke narudžbe ukoliko postoji sumnja na zlouporabu te isto tako može raskinuti poslovni odnos s bilo kojim svojim korisnikom u bilo kojem trenutku.

4. Pravo Kupca na jednostrani raskid kupoprodajnog ugovora
4.1.
Kupac ima pravo, ne navodeći razloge za to jednostrano raskinuti ugovor o kupoprodaji zaključen putem Internet trgovine, u roku od 14 (četrnaest) dana od dana kada je njemu ili osobi koju je on odredio kao primatelja, a koja nije prijevoznik, proizvod predan u posjed. Kupac to može učiniti putem bilo kakve nedvosmislene pisane izjave kojom izražava svoju volju da raskine zaključeni kupoprodajni ugovor, poslane Prodavatelju na adresu EKOS – obrt za trgovinu i usluge, Višala 29, 53270 Senj ili e-mail info@ekos-trgovina.hr, u kojoj izjavi će navesti svoje ime i prezime, adresu, broj telefona, e-mail i podatke o primljenom proizvodu.
4.1.1. Iznimke od prava na jednostrani raskid
Pravo na jednostrani raskid ugovora ne primjenjuje se na sljedeće vrste robe i usluga:
– zapečaćene proizvode koji nisu pogodni za povrat zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga, ako su nakon isporuke otpečaćeni (npr. sredstva za čišćenje, kemijska i sanitarna sredstva, proizvodi koji dolaze u kontakt s kožom ili sluznicom),
– robu izrađenu prema specifikaciji potrošača ili jasno prilagođenu,
– robu koja se može brzo pokvariti ili kojoj brzo istječe rok uporabe,
– digitalni sadržaj koji nije isporučen na fizičkom mediju, ako je isporuka započela uz izričit pristanak potrošača,
– isporuku usluga koje su u cijelosti izvršene uz prethodni izričit pristanak potrošača i potvrdu da je time izgubio pravo na raskid.
Iznimke se tumače restriktivno i primjenjuju sukladno važećem Zakonu o zaštiti potrošača.
4.2.
Prodavatelj će izvršiti povrat svih uplata, uključujući i standardni trošak početne dostave (ako je bio naplaćen), bez nepotrebnog odgađanja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je obaviješten o potrošačevom raskidu ugovora. Prodavatelj nije obvezan izvršiti povrat uplaćenog iznosa prije nego što zaprimi vraćenu robu ili prije nego što mu potrošač dostavi dokaz da je robu poslao natrag, ovisno o tome što nastupi ranije.
Potrošač snosi izravni trošak povrata robe, osim ako je Prodavatelj izričito pristao snositi taj trošak.
4.3.
Trošak povrata robe s osnova jednostranog raskida ugovora od strane Kupca snosi Kupac.
4.4.
Kupac prije potvrde narudžbe na internetskoj stranici Prodavatelja jasno potvrđuje da je upoznat s obavijesti o pravu na jednostrani raskid ugovora. U slučaju raskida ugovora od strane Kupca, povrat uplaćenog iznosa bit će izvršen sukladno Zakonu o zaštiti potrošača, nakon što Prodavatelj zaprimi vraćeni proizvod ili dokaz o njegovom slanju.
4.5.
Kupac odgovara za svako umanjenje vrijednosti robe koje je rezultat rukovanja robom iznad onoga što je nužno za utvrđivanje njezine prirode, obilježja i funkcionalnosti.
4.5.1.
Ako je ambalaža vidljivo oštećena ili nedostaje prilikom isporuke, Kupac ima pravo odbit(i) primitak pošiljke i zatražiti od dostavljača sastavljanje zapisnika o oštećenju, te bez odgode obavijestiti Prodavatelja.
4.5.2.
Ako je po primitku robe uočen vidljiv nedostatak ili oštećenje proizvoda (npr. slomljeni ili nedostajući dio, ogrebotine, pukotine i sl.), Kupac je dužan bez nepotrebnog odgađanja obavijestiti EKOS – obrt za trgovinu i usluge radi dogovora o daljnjim radnjama.
4.5.3.
Prodavatelj odgovara za materijalne nedostatke i nesaobraznost proizvoda sukladno važećim propisima.
4.6.
Roba mora biti saobrazna ugovoru o kupoprodaji. U slučaju nesaobraznosti, potrošač ima pravo zahtijevati popravak ili zamjenu robe, ili razmjerno sniženje cijene, odnosno raskid ugovora u skladu s važećim Zakonom o zaštiti potrošača.
Prodavatelj odgovara za svaku nesaobraznost koja se pojavi u roku od dvije (2) godine od isporuke robe, a potrošač je dužan obavijestiti Prodavatelja o uočenoj nesaobraznosti u razumnom roku nakon što ju je otkrio.
4.7.
Odgovornost potrošača kod povrata robe – Ne dovodeći u pitanje točku 4.5. povrat robe nije uvjetovan originalnom ambalažom, ali se preporučuje vraćanje u originalnoj ili drugoj prikladnoj zaštitnoj ambalaži radi sprječavanja oštećenja tijekom transporta. Ako izostanak originalne ambalaže objektivno uzrokuje umanjenje vrijednosti robe (npr. kod proizvoda gdje je ambalaža sastavni dio komercijalne vrijednosti), povrat može biti razmjerno umanjen.
4.8.
Upute i obrazac za jednostrani raskid ugovora – Potrošač ima pravo raskinuti ugovor u roku od 14 dana bez navođenja razloga. Upute i standardni obrazac za jednostrani raskid ugovora dostupni su na sljedećoj poveznici:
https://ekos-trgovina.hr/wp-content/uploads/2025/02/EKOS-obrazac-za-jednostrani-raskid-ugovora.pdf
4.8.1.
Trgovac će potrošaču dostaviti potvrdu o zaprimljenom raskidu na trajnom mediju (e-mail). U slučaju pravodobnog raskida, trgovac će potrošaču vratiti sve primljene uplate najkasnije u roku od 14 dana od zaprimanja obavijesti o raskidu. Trgovac može izvršiti povrat tek nakon što zaprimi robu natrag ili dok mu potrošač ne dostavi dokaz da je robu poslao natrag (što nastupi ranije).

5. Dostupnost proizvoda i rok isporuke
5.1.
Rok isporuke, pod uvjetom da Prodavatelj Proizvod drži na skladištu, iznosi najviše 10 radnih dana za isporuke koje se imaju izvršiti Kupcima na teritoriju kopna, a najviše 15 radnih dana za isporuke koje se imaju izvršiti Kupcima na teritorij otoka, sve računajući od trenutka kada Kupac na svoju e-poštu koju je naznačio u narudžbi primi elektronsku obavijesti da je narudžba potvrđena. Iznimno, za proizvode koje Prodavatelj ne drži na skladištu, rok isporuke može biti dulji od prethodno navedenih. Također, rok isporuke može se produljiti i u slučaju događaja koje Prodavatelj nije mogao predvidjeti niti spriječiti. U oba slučaja Kupac će na način kako je to propisano ovim uvjetima biti pravovremeno obaviješten o predviđenom roku isporuke.
5.2.
Dostava proizvoda Kupcu obavlja se isključivo radnim danom u radnom vremenu dostavnih službi. Kupca će se prethodno kontaktirati radi dogovora oko termina za dostavu.
5.3.
Standardni trošak dostave iznosi 6,90 € za pakete mase do 50 kg na području Republike Hrvatske (kopno).
Za dostavu na otoke i udaljena područja, kurirske službe ponekad naplaćuju dodatak na cijenu dostave.
U takvim slučajevima ukupan trošak dostave bit će jasno naveden prije potvrde narudžbe, a Kupac će biti obaviješten e-poštom ako dostavna služba naknadno odredi višu cijenu.
Ako Kupac ne prihvati izmijenjeni trošak dostave, ima pravo otkazati narudžbu bez ikakvih troškovai zatražiti povrat uplaćenog iznosa.
5.4.
Kupljeni Proizvodi bit će dostavljeni u skladu s gore navedenim ukoliko je do adrese naznačene za dostavu moguće pristupiti s javno prometne površine prijevoznim sredstvom.
5.5.
U slučaju da prilikom dostave nije prisutan Kupac osobno, kupljene proizvode može preuzeti druga punoljetna osoba koju je Kupac naveo u narudžbi ili u napomeni. Osoba koja preuzima kupljeni proizvod i sve prateće dokumente prilikom primopredaje navodi svoje ime i prezime, svojstvo povezanosti sa Kupcem, datum zaprimanja i potpisuje primopredajnu dokumentaciju.

6. Poveznice na mrežne stranice ili društvene mreže trećih osoba
6.1.
Mrežne stranice i društvene mreže EKOS – obrt za trgovinu i usluge mogu uključivati poveznice (tzv. link) na mrežne stranice ili društvene mreže trećih osoba.
6.2.
Zbog prirode globalne mreže EKOS – obrt za trgovinu i usluge jamči zaštitu osobnih podataka u skladu s gore navedenim pravilima isključivo za mrežne stanice i društvene mreže kojima upravlja, a ne i za treće osobe.

7. Komunikacija
7.1.
Sva komunikacija koja se odnosi na proces narudžbe i sklapanje ugovora o kupoprodaji između Prodavatelja i Kupca obavlja se putem e-pošte i/ili telefonskog broja koje Kupac unosi prilikom procesa registracije.
7.2.
Obavijesti o mjesečnim akcijama i reklamne elektronske poruke koje Prodavatelj šalje Kupcu moraju biti jasno i nedvosmisleno označene kao reklamne poruke. Pošiljatelj mora biti jasno vidljiv. Prodavatelj će bezuvjetno poštovati želju Kupca ili Korisnika da ne prima reklamne poruke i obavijesti o mjesečnim akcijama.
7.3.
Prijava na newsletter temelji se na dobrovoljnoj privoli (opt-in). Kupac ili Korisnik može se prijaviti označavanjem nenaprijed-označene kućice i potvrdom putem e-pošte (double opt-in).
Svaka promotivna poruka sadrži jasnu mogućnost odjave (unsubscribe), a osobni podaci prikupljeni za ovu svrhu koriste se isključivo za slanje obavijesti o proizvodima, uslugama i ponudama Prodavatelja.

8. Oslobađanje od odgovornosti
8.1.
Prodavatelj se svojim najboljim naporima trudi osigurati sukladnost i ažurnost podataka objavljenih na mrežnim stranicama. Unatoč tome mogu se karakteristike proizvoda, njihovo stanje na skladištu i cijena promijeniti tako brzo da Prodavatelj ne uspije na vrijeme ažurirati podate na internetskim stranicama. U tom slučaju Prodavatelj će Kupca u najkraćem mogućem vremenskom razdoblju obavijestiti o promjenama i omogućiti mu opoziv narudžbe ili zamjenu naručenog proizvoda.
8.2.
Sve fotografije proizvoda na mrežnoj stranici EKOS – obrt za trgovinu i usluge su simbolične.
8.3.
Prodavatelj ne odgovara za nemogućnost isporuke ako proizvoda više nema na zalihi u trenutku obrade narudžbe, pod uvjetom da je Kupac o tome pravodobno obaviješten i da mu je ponuđen povrat uplaćenog iznosa ili zamjenski proizvod. Takva situacija ne smatra se povredom ugovorne obveze jer ugovor nije bio sklopljen prije potvrde dostupnosti.

9. Pisani prigovori Kupaca i sporovi
9.1.
Ovi Opći uvjeti sačinjeni su u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača i drugim propisima Republike Hrvatske. Svoje pisane prigovore na proizvode ili usluge Prodavatelja Kupci mogu predati neposredno u poslovnim prostorima na adresi sjedišta Prodavatelja ili poslati na adresu Prodavatelja i to putem pošte ili elektronskom poštom kako je to navedeno u podacima Prodavatelja.
9.2. Ograničenje komunikacije i zaštita djelatnika
Prodavatelj može privremeno ograničiti komunikaciju ili pružanje usluge u slučajevima kada komunikacija kupca sadrži vrijeđanje, prijetnje ili govor mržnje, odnosno predstavlja zlouporabu komunikacijskih kanala. Ova mjera ne utječe na zakonska prava potrošača, uključujući pravo na saobraznost robe, jamstvo, reklamaciju i podnošenje pisanog prigovora. Kupac u svakom trenutku može ostvariti svoja prava putem pisanog prigovora na e-mail: info@ekos-trgovina.hr
9.3.
Prodavatelj je dužan bez odgađanja potvrditi da je pisani prigovor Kupca primio, obavijestiti Kupca koliko će trajati njegova obrada i pravovremeno ga obavještavati o tijeku tog postupka, a najkasnije u roku od 15 (petnaest) dana od dana zaprimanja pisanog prigovora na isti odgovoriti.
9.4.
Prodavatelj i Kupac će moguće sporove svim silama nastojati riješiti sporazumno, a ukoliko u tome ne uspiju, Kupac može podnijeti prijavu Sudu časti Hrvatske gospodarske komore ili podnijeti prijedlog za mirenje ovlaštenim Centrima za mirenje. Postupak pred sudovima časti provodi se sukladno Pravilniku o Sudu časti pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, a pred centrima za mirenje sukladno Zakonu o mirenju i Pravilnika o mirenju odabranog centra za mirenje. U slučaju spora pred sudom je nadležan sud na čijem se području nalazi sjedište Prodavatelja.

10. Zaštita osobnih podataka i kolačići
Prodavatelj obrađuje osobne podatke u skladu s Politikom privatnosti, a kolačiće koristi u skladu s Politikom kolačića. Oba dokumenta trajno su dostupna na mrežnoj stranici Prodavatelja. Postavke privole za kolačiće (uključujući povlačenje privole) dostupne su putem kolačić-bannera (Cookiebot). Za nenužne kolačiće privola se daje putem kolačić-bannera i može se u svakom trenutku povući u postavkama toga bannera.

11. Rješavanje sporova i izvansudsko rješavanje (ADR)
Prodavatelj i Kupac nastojat će svaki spor riješiti mirnim putem. Kupac može podnijeti pisani prigovor sukladno točki 9. ovih Uvjeta, a ako nije zadovoljan odgovorom, ima pravo pokrenuti postupak izvansudskog rješavanja potrošačkih sporova.
Sukladno Zakonu o zaštiti potrošača Republike Hrvatske, Kupac može podnijeti prijedlog za mirno rješenje spora pred jednim od tijela za alternativno rješavanje potrošačkih sporova (ADR), kao što su:
• Centar za mirenje pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK)
• Centar za mirenje pri Hrvatskoj udruzi za mirenje (HUM)
Prodavatelj u pravilu prihvaća pokušaj mirnog rješavanja spora pred navedenim tijelima.
Napomena o EU platformi ODR:
Uredbom (EU) 2024/3228 od 15. srpnja 2024. ukinuta je Uredba (EU) br. 524/2013, kojom je bila uspostavljena europska platforma za online rješavanje potrošačkih sporova (ODR platforma).
Platforma je trajno zatvorena od 20. srpnja 2025., te više nije moguće podnositi pritužbe putem nje. Do objave novog sustava na razini Europske unije, potrošači u Republici Hrvatskoj mogu koristiti nacionalne ADR mehanizme iz prethodnog stavka.
Kontakt e-pošta Prodavatelja za potrebe ADR/mirenja: info@ekos-trgovina.hr